lördag 9 maj 2009

Jag älskar dig...

Idag när Isak och jag var på lekplatsen så ville han gå sin "specialarväg". Det är en liten grusstig bakom lekplatsen som slutar med en bom innan den asfalterade vägen tar vid. Vi gick där och filosoferade om nyckelpigor, sniglar och annat intressant. Helt plötsligt ser jag i ögonvrån hur Isak liksom tvärstannar och studsar tillbaka och landar på rumpan. Det tar en stund innan jag förstår att han gått rätt in i bommen med huvudet före. Solhatten skymde sikten :o) Hur som helst....en normal mamma hade väl blivit helt till sig och börjat leta efter en sprucken läpp, man jag ställer mig istället och asgarvar. Hoppas ingen såg mig?! Fick oerhört dåligt samvete och bad om ursäkt till min lille ängel. Förhoppningsvis är detta en händelse han INTE lägger på minnet ;o)

Vid fem åkte vi hem till mormor och morfar. Isak skulle ta en cykeltur med morfar när mormor följde med mig och handlade på Ica Maxi. Förutom mat, efterrätt och godis till imorgon så köpte jag ballonger och vattenballonger. Wihoo, kan knappt bärja mig! Hur många år sedan var det med hade vattenkrig egentligen? :o)

Morfar grillade kyckling när vi kom hem. Mums!

Efter maten så ville Isak gå ut och leka i trädgården igen. När morfar hjälper honom på med skorna så händer något magiskt....som jag förhoppningsvis kommer att minnas för alltid. Isak säger "jag älskar dig" till mig och ger mig två slängpussar. Gud....mitt hjärta smälte!!!!
Som jag sagt innan så har det helt plötsligt börjat att pratas hur mycket som helst. Dessutom kan han räkna till tolv.....bara 4 som inte riktigt sitter. Vilken härlig ålder!

Nu ska jag snart gå och lägga mig.....imorgon är det ju kalastajm!

Natti natti

1 kommentar:

  1. Nu har jag läst om er kalshelg! Gud så underbar lilla Isak är! Vi måååste träffas. Han är ju fantastisk! Å som han pratar och kan cykla!!! SÖTE!

    Hoppas du hade en jättefin födelsedag, Isak. Det ser ut som det!

    Massa kramar Anna, Arvid & Ebbe

    SvaraRadera