onsdag 20 maj 2009

Night from hell...

Jaha.....tänkte jag skulle skriva några rader så här på arbetstid. Fungerar som terapi för mig.

Har gråtit hela vägen in till jobb på grund av nattens hemskheter. Isak hade ju svårt att somna som jag skrev i går kväll och värre blev det. Han vakande vid tolv och grät efter mig. Slet och rev i hårbotten, kliade sig i örat och på lår och rumpa. Gned och gned med knytnävarna i ögonen. Efter en timme så här får man smått panik. Jag gav honom Lomudal, men det hjälpte inte alls, verkade bara bli värre. Han vände och vred på sig, sparkade och gnydde om hjälp. Men vad kan man göra?!?!
Tog upp honom på bröstet och dunkade honom lätt i rumpan precis som man gjorde när han var bebis. Han somnade efter många om och men. Sen låg vi väl så i tjugo minuter. Jag var så lättad att han äntligen fick ro i sin lilla kropp. Men sen var det igång igen........

Imorse var hans ögonlock helt svullen och ögonvitan igenmulad. Tog en timme innan jag bestämde mig för att åka till jobb och lämna honom på dagis. Vi ska ju vara hemma och mysa fyra dagar sen och mormor och morfar kommer och hämtar honom tidigare idag. Ögonen blev också bättre. Det är ju alltid värst på kvällar och nätter.

Så i eftermiddag börjar jag med Aerius (pollenmedicinen) igen! Sen får vi se om det var den som gjorde honom kräk- och magsjuk sist.

Snart måste jag också kräva ett allergitest!

Hoppas medicinen gör underverk!




3 kommentarer:

  1. Ajajaj,stackars Isak (& dig oxå för den delen), nu får dem minsanna ta sig i kragen o utreda honom ordentligt, hoppas att medicinen hjälper o att det inte är den som ger honom "kass" mage...
    Hoppas att er natt blir fylld av härlig sömn :)
    Puzz

    SvaraRadera
  2. Läste precis detta! Hur gick det gumman? Tycker att du ska barrikera dig i väntrummet till doktorn och kräva en ordentligt undersökning. Stackars Isak. Och dig med för den delen, det tär på en att oroa sig så mycket. Love u min vän! Puss puss

    SvaraRadera
  3. Usch fy. Stackars, stackars Isak och stackars dig som måste se honom genomlida detta....
    Klart att du måste ta honom till doktorn och få dem att allergistesta.
    Tänker på er!
    Stor tröstkram...

    SvaraRadera