måndag 18 maj 2009

Orolig...

I april blev Isaks förskola ett personalkooperativ och jag måste säga att jag är smått orolig för hur de ska klara av det. Visst, det är många förändringar och kan ju vara lite turbulent i början, men nu har det snart gått två månader....

I princip varje morgon så är det hur rörigt som helst. Man hittar ibland ingen fröken och när de väl är där så har de knappt ens tid att säga hej. Jag vägrar att lämna Isak lite vind för våg.
Imorse var ett lysande exempel. Jag stannade kvar i fem minuter innan jag vågade gå. Sen sitter jag här nu och kan inte tänka på något annat :o(

Usch, hoppas det blir bättre snart annars får man väl göra något åt saken. Isak verkar ju trivas och det är huvudsaken. Fröknarna är trevliga och jag misstänker att de också mår dåligt av att tiden inte räcker till. Men det hjälper ju inte......

Får de komma ut om dagarna, får de bytt blöja när det behövs, ser fröknarna när barnen far illa? Ja, frågorna är många.

Det sistnämnda är jag lite orolig för eftersom Isak själv är så jäkla snäll :o)

Nä, nu ska jag jobba!!

3 kommentarer:

  1. Nämen usch vad jobbigt! Det viktigaste som finns är ju att man vet att ens barn har det bra och är trygga när man lämnar dem på dagis! Förmodligen funkar det väl bra - oftast - men hur vet man om de ser allt som de borde se och att de inte - precis som du säger - blir inne för att de inte har tid/personal att hinna gå ut... Hoppas att det ordnar upp sig så fort som möjligt - annars måste du ju ta upp det med dem. Tvinga fram ett samtal med den som är Isaks kontaktperson...
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Precis så som du säger verkar det vara....att de stannar inne för att personalen inte hinner. Isak sitter alltid inne när jag kommer på eftermiddagen. I en barnstol med lite kritor eller pussel. Många andra barn (äldre) är då ute.

    Men det är nog inte så illa som jag inbillar mig, hi hi.

    SvaraRadera
  3. Ska jag ta upp det med de? Så ska det inte vara!!!!!

    SvaraRadera