måndag 4 maj 2009

Oplanerad stöld...

Isak somnade nyss och här sitter jag med mormor och morfars kamera. Det var inte alls planerat, men jag är ganska glad att jag har den....muahaha! Det innebär ju att jag kan fotografera imorgon.

Det har varit en bra dag om man bortser ifrån alla blöjbyten. Hela förmiddagen spenderade vi inomhus, vågade inget annat.
Den senaste veckan har Isak börjat prata jättemycket. Han sätter ihop meningar med upp till fyra ord och han har börjat härma det man säger. Så himla kul nu när man kan kommunicera ordentligt. När vi badade nyss sa han "mamma bada"....så det vara bara till att krypa ner i plurret. När jag sen lekte med skummet, gjorde tomteskägg och annat, så sa han "mamma busig". Ha ha, så roligt!

Vid halv fem åkte jag hem och lämnade Isak hos mormor för att åka till ett blomsteri en bit härifrån. Handlade massor och suckulenter, en del inneblommor, men framför allt gödsel. Så nu har minsann jag också gödslat....nu är det bara regnet som saknas ;o)
Tack för hjälpen mormor och morfar. Utan er hade det tagit ytterligare några timmar! Love U!

Isak kräktes tyvärr ikväll....när jag trodde att faran var över. Så man kan säga att gräsmatten är gödslad i dubbel bemärkelse....det var nämligen där det hamnade. Hoppas bara det var en engångsgrej. Kvällsmaten var nämligen inte det snällaste man kan ge magen ;o)

Imorgon håller vi oss också hemma. Hoppas magen stabiliserar sig snart...


Isak gillar morfars nya pryl för huvudmassage som han fick i födelsedagspresent. Kan själv intyga att den är helt underbar. Man får gåshud över hela kroppen. Vill också ha en!




Kryddade det vanliga skumbadet med lite såpbubblor ikväll






2 kommentarer:

  1. Så underbar o mysigt det ser ut, jag är avis på dig! Men jag kommer hem på snart, så träffas vi. till dess saknar jag er mycket.

    SvaraRadera
  2. Vilka underbara bilder med såpbubblorna!
    ÅÅh, vad jag blir avundsjuk, jag har inte hunnit gödsla någon gräsmatta och jag kan inte ens skylla på något magsjukt barn... :-) Och, nu regnar det ju.....
    Håller tummarna för att Isak mår bättre idag!
    Kram!

    SvaraRadera