onsdag 13 maj 2009

Redo för hemmet...

Suck....vaknade för en stund sedan bredvid Isak. Inte undra på att jag till sist inte kunde hålla emot för John Blunds lockande rop?! Min lille mask kom INTE till ro. Det kliades, gneds, bökades, filosoferades och klyddades hur länge som helst. Kommer ihåg att jag låg och funderade på sätt att sätta stopp för mitt elände ;o)

Är det någon annan som känner som jag.....att hjärnan börjar skrumpna efter trettio? Jag blir rädd för mig själv när jag tänker på hur dum och förvirrad jag börjar bli. Som imorse, när jag skulle raka benen. Spritsade ut vad jag trodde var rakgel över skenbenet och tyckte nog att det var lite väl vitt. Kan ju bero på att det var hårmousse och inget annat jag höllt i näven. Jag tänker en sak och gör en annan. Skrämmande! Har haft fler sådana liknande incidenter under dagen, men jag minns inget nu.
Det är också ett tecken på att min tid på denna jord börjar gå mot sitt slut. Jag minns inte vad jag gjorde för fem minuter sedan?! Folk kan prata gamla minnen och jag är glad om jag kommer ihåg vad jag heter.

Stress är kanske boven i dramat, vad vet jag?!

Nä, nu ska jag göra mig iordning lite. Borsta tänder osv. Hoppas det inte hamnar rakgel på tandborsten bara.....

3 kommentarer:

  1. Hahaha! Du är rolig, du... Som om hjärnan börjar skrumpna efter trettio, hur är jag då?!?! ;-)
    Usch, vad jag känner igen mig. Jag tror snarare att orsaken är en kombination av stress på jobbet och att man är projektledare hemma. Det finns ju miljoner saker att hålla reda på, göra och planera.. Inte konstigt att man har tankarna på annat håll...
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Men gumman lilla, vi kan mer än gärna passa Isak en kväll så att du kan ta det riktigt lugnt. Bara lägga dig i ett bad (eller nej vänta nu, ni har inget badkar, okej låååång dusch istället), ta på dig mystofflor och se en bra film. Anytime min vän, det vet du! Eric hade bara tyckt att det var superkul. Pussar i kubik från kusinmamman

    SvaraRadera
  3. Tror du har helt rätt Carina! Hi hi, projektledare ska jag titulera mig hädanefter ;o)
    Ska jag vara ärlig så har mitt minne aldrig varit särskilt bra. Det blir kanske bättre när man blir gammal?
    Kram!

    Kusin Vitamin....visst har vi badkar, i det härligt blåa badrummet ;o) Men jag skulle vilja föreslå en heldag på stan istället. Bara du och jag och shopping, god mat och en massa skitsnack. Hade varit som balsam för själen ;o)

    Men vi får även sitta barnvakt åt varandra. Låter hur kul som helst :o)

    Pussiluss!

    SvaraRadera