fredag 2 mars 2012

Delfinen...

Herregud vad tiden går fort när man har roligt?!

Det är redan fredag och en hel vecka är till ända. En vecka utan en ledig onsdag. Känns konstigt på något sätt....inte minst på grund av att huset ser ut som en soptipp. Onsdagarna brukar alltid innebära rätt så noggrann städning nämligen.

Isak ligger i badet och leker och jag sitter här med laptopen i knäet.

Där här med att ha pojkar. Det är fullständigt förödande för ens wc-stolar ;o) Vet inte hur många gånger i veckan man behöver rengöra?! Hur svårt kan det vara egentligen att pricka rätt med den lille brandslangen?!
Fast å andra sidan så finns det ju hur många vuxna män som helst som inte heller lärt sig denna konst.
När Isak badat färdigt ska jag sanera. Ingrott kiss luktar INTE hallon.

Mina två dagar i Stockholm var helt fantastiska. Jag har levt på mina endorfiner hela veckan.
Natten mellan tisdag och onsdag sov jag bara typ en och en halv timme. Gick till sängs halv fem om jag inte minns fel, vaknade sex och satt i restaurangen för frukost klockan sju. Sen jobbade vi fram till fyra....men vid den tiden var man inte vid sina sinnens fulla bruk kan jag intyga. Vi somnade i planet på vägen hem och kvällen minns jag ingenting av. Minns att T gick och tränade och att jag la mig med Isak i sängen. Vet inte om jag läste saga eller vad vi gjorde. Vaknade sen typ fyra på morgonen med oborstade tänder och mascara ända ner på kinderna ;o)

Sen väntade två dagar med månadsavslut. Ingen rast ingen vila.

T fick ta Isak till simskolan i onsdags. Det var en stolt kille som tog ett nytt simmärke. Denna gång Delfinen. Han kanske ska bli ett litet spigg precis som jag?

Sen igår morse så åkte T till Manchester, så vi har liksom bytt av varandra. Han kommer hem senare ikväll. Sen väntar en orörd helg tillsammans. Lördagen är obokad, men söndagen bjuder på inte mindre än två kalas.
Måste också få till minst ett träningspass. Har ju inte kunnat träna på en och en halv vecka. Sådär kul med tanke på att jag nyss kommit igång. Har dessutom ätit sanslöst mycket godis de senaste dagarna.

Jisses, Isak är riktigt buttig idag. Han hade fått tre?! portioner mat på dagis. Om han hade fått välja så hade han nog ätit dagarna i ända. He loves food! Tänk som de kan förändras de små liven. Från matvägran när han var liten till lovehandles något år senare ;o)

Nej, nu ska jag snart få upp det lilla vattendjuret. Sitter här och gäspar. Lär väl somna före honom.....



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar