fredag 2 mars 2012

Kan någon förklara...

Hur en kvällstrött människa som mig kunde få en son som kan vara uppe halva natten?

Nej...T kom inte hem ikväll. Hans plan mellan Manchester och London, som jag inte visste att han skulle ta, var försenat så han missade flyget till Sverige. Han ligger nu i en härlig säng på Hotel Hilton. Di rige di kan. Jag sitter här och känner mig halvfet efter alldeles förmycket choklad och cola.

När jag skulle hämta Isak på dagis så gungade han med sin tjejkompis. Han ville absolut inte gå hem så jag puttade på deras gunga i tjugo minuter tills flickans föräldrar kom. Jag fick då reda på av hans fröknar att han varit ute hela dagen bortsett ifrån lunch på cirka 40 minuter. De hade till och med ätit mellanmålen ute.
Oh la la utbrast vi föräldrar....då somnar de gott ikväll.

Så fel man kan ha.

Efter kvällsbadet satte vi oss här i soffan. Jag med cola i högsta hugg och Isak med sina Teletubbies. Teletubbies undrar ni? Japp, de plockade han fram häromdagen. Var väl typ två år sedan de senast var intressanta. Han ville även se gamla dvd-filmer med dem. Sagt och gjort. Jag satte på film och bäddade ner oss under tre filtar.
20:45 pratade vi med T via Facetime. Sen efter det, i vanlig ordning, så minns jag inte mycket mer. Jag somnade sött och Isak stötte till mig mest hela tiden, men det bet inte. Jag blir ganska otrevlig när jag är så trött och kan ha uttryckt min irritation över att han inte ville sova på flertalet olika sätt ;o)
22:30 när batteriet dör på vår kära lilla MacBook....ja då...då går det upp ett Liljeholmens för lille Isak. "Nu vill jag gå till sängen". Kan du läsa en bok mamma? Aldrig i livet svarade jag. Moget av mig att svara så till den jag älskar mest i hela världen....men är jag trött så är jag.
Det tog inte många minuter förrän han sov.

Nu hör jag honom kämpa för luft. Imorgon får jag läsa hundra böcker som kompensation.

Men hur är det möjligt? Han har varit på dagis hela veckan. Det är fredag kväll och han har varit ute hela dagen. Han borde liksom dö av utmattning.
Men han är för nyfiken på livet....det är nog det som är förklaringen.

Nu är det väl lika bra att jag släcker alla lampor och sover vidare...


2 kommentarer:

  1. Jag hade absolut inte heller läst någon saga 22:30... Hrm.. Hade nog inte ens haft dåligt samvete... :-)
    Ligger och tycker synd om mig... Haft någon variant av magsjuka.. Trist.
    Kramis!

    SvaraRadera
  2. Nää, inte magsjuka! :o( Gud så tråkigt!

    Krya på dig!

    SvaraRadera