torsdag 22 mars 2012

Störd...

Ja, det här inlägget började jag att skriva igår. Hann bara lägga upp tre bilder sedan var det bokläsning och sängmys med Isak. Då somnade jag naturligtvis.
Vaknade och förflyttade mig till soffan för att titta på den enda serie jag följer. Jag höll mig nätt och jämt vaken, men somnade så fort den var slut igen. Sällan jag är så trött...

Imorse efter min morgonpromenad lyckades jag lägga upp de fyra sista bilderna också innan det var dags att lämna Isak på dagis och ta mig till jobb.

Här sitter jag nu. Luktar anus eftersom folk envisas med att tända brasor på vintern. Så fort man rör sig utanför dörren luktar man rök. För en timme sedan slängde jag på mig en massa kläder och cyklade en härlig runda på 15km. Det var beckmörkt och åkrarna var täta av dimma. Men ack så skönt. Vindstilla och stjärnklart.
Men jag måste erkänna. Att ge sig ut och cykla, så här en fredagskväll klockan nio, faller minsann under kategorin "stört beteende". Men att jag inte är som alla andra, det visste jag redan ;o)

Men nog om det.

I onsdags var vi ju och simmade, jag och Isak. Jag passade på att motions-simma lite under hans halvtimmes simskola. Det blev 30 längder i lugnt tempo. Måste dock tyvärr inse att detta numera inte är en träningsform för mig. Fick jätte ont i höfterna efteråt.

Med tanke på att det var strålande sol ute så var jag säker på att vi i princip skulle vara ensamma i simhallen. Men ack så fel jag hade. Redan på parkeringen insåg jag att detta klordränkta paradis var fyllt till bristningsgränsen. Ingen hit för en något folkskygg människa som mig ;o) Fast jag jobbar på denna fobi. Det gör jag verkligen.
Men om jag säger så här. Jag kan leva med mycket folk. Men inte med ouppfostrade och ofräscha människor. Alltså jag vågade knappt sätta ner fötterna inne i duscharna. Hur kan golvet bli så skitigt?! Duschar folk inte hemma? Sen ska vi inte prata om hur det såg ut vid området vid stora bassängen där man även kan sitta och äta?! Folk TAR MED SIG MAT...som om de är en jäkla picknick?! Har skrivit om detta förr. Varför inte handla i kiosken och sponsra verksamheten?
Det låg matrester över allt. Barnstolar med hela middagar under?! Örrrrkk! Om ens barn nu tvunget måste äta under de få timmar man befinner sig där...kan man då inte städa efter sig?
Jag ville skrubba mig i sandpapper och bada i handsprit efter vill jag lova.
Men bortsett ifrån detta så var det jättemysigt!!
Isak hade dock varit riktigt jobbig under simlektionen. Obstinat och riktigt dryg. Hade inte velat göra någonting som han blev tillsagd och drev förmodligen simfröknarna till vansinne.
Inte alls pinsamt :o(
Det är ingen attraktiv period Isak befinner sig i just nu. Detta får vi erfara flera gånger varje dag. "Jag kan, jag vet. Du är ett äckel, du är dum i huvudet. Du är inte min mamma längre och jag hatar dig". Ja, man borde nästan skriva en dagbok.

Nej, nu ska jag duscha, sitta i fotbad och krypa ner i soffan bredvid pappa T.

Imorgon är det dop för kusin Sonja och barnkalas direkt efter det.

Igår var vi på restaurang :o)

Skönt att slippa laga mat ibland...


Igår morse...Isak och T somnade om i soffan innan dagis ;o)

Morgonpromenad

Så här går det när man glömmer hårsnodden runt handleden

Sist jag gjorde det över natten så fick jag bestående märken?! ;o)

Onsdagsmys

Observera underkläderna som hänger på tork i bakgrunden ;o)

Vi gick ifrån mannagrynsgröten och åt ägg med kalkon till frukost istället

1 kommentar:

  1. Usch håller med.. Det badet är inte för fräscht... :-(
    Otaliga gånger har jag äcklats över smuts och hår på golvet runt duscharna.. Omklädningsrummen gillar jag inte heller.... Men det har fungerat utmärkt med simskolan...så man har bitit ihop...

    Har inte sett något mail från dig... ;-))
    Jag kan på tisdag i veckan som kommer. Kan du??
    Kramis!!

    SvaraRadera