tisdag 6 mars 2012

Sjävscanning - för idioter ;o)


Idag var vi tvungna att handla direkt efter jobb. Kylen ekade tom och när jag inte har gul lök...ja då är det riktigt illa ställt enligt mig. Gul lök har man ju i allt! :o)

Jag hämtade en väldigt sliten liten huligan ifrån dagis, körde hem om och hämtade T och styrde kosan mot Ica.

Sen började mitt helvete. För det första så gillar jag inte vår lokala Ica-affär. Inget fel på affären i sig, om man bortser ifrån att det nog är något överprisat, men människorna som handlar där är överlag ganska speciella. Den ena anser sig vara finare än den andra. Men skit i det.

T envisas med att självscanna! Jag förstår mig INTE på det!!!! Jag blir vansinnig av bara synen av den räliga lilla scannern. Varför, in the name of God, utsätter mig sig för detta påfund? Snälla ge mig en enda fördel så ska jag hålla käft.
Det tar tid och det är extremt omständigt. För mig som kund så finns det inte en enda fördel. Må hända slipper jag att stå i kö en eller två minuter. Men själva shoppingen i sig tar ju nog minst dubbelt så lång tid.
För att inte tala om den inre stressen, som i alla fall jag upplever. "Har jag nu scannat in allt". "Fick jag rätt jäkla pris på tomaterna".
Grönsaksdisken är ju bara som ett enda stort kunskapsprov. Där måste man minsann hålla reda på om gurkan jag håller i min hand talar spanska eller svenska. Om äpplena heter Jona Gold, Royal Gala eller Granny Smith. Om potatisen är fast eller mjölig...

Hjälp!?

Man är en riktig förlorare om man väljer att scanna...på alla plan. Visst, är det så att man bara är ute efter två paket mjölk, smör, några frallor och en ost...ja, då är det nog ganska smidigt. Men det är inget för småbarnsföräldrar! No way!


För att byta ämne så vill jag tacka mormor och morfar för lite barnpassning ikväll. T skulle träna badminton och vid samma klockslag ville jag åka till gymmet med mamma M.
Vår lille huligan somnade innan jag hann hem. Men imorgon...då ska det mysas hela dagen lång! Får nog bli träningsfritt också så att jag hinner återhämta mig innan Power gympan på torsdag.

Underbara onsdag, snart är du här!

2 kommentarer:

  1. Meeeen du..... Scanna is the thing! Me like!
    Alltid när vi ska veckohandla scannar vi för att slippa dessa gigantköer på Ica Maxi ystadvägen. Lätt en halvtimme i kö. Hellre i rörelse och scanna en stund extra istället för att stå rakt upp och ner och vänta i kö. Jag hatar köer! Hatar att alltid hamna i fel kö, hatar hur det kan ta evigheter att lägga upp på ett band och hur det kan ta så jäkla lång tid att få in skiten i kassan - och sen ska vi inte prata om betalningen...kuponger, varor som inte finns och det ska ringas till någon annan och kolla...osv...Usch bläää.
    Nä, tacka vet jag scanna varorna, gå ut och räcka lång näsa åt alla köer! :-)
    Stå i kö en minut, eller två"???? That is not my Ica....
    Kramis!

    SvaraRadera
  2. Förstår varför du gillar självscanning! Jag måste kanske ge det ett par chanser till? ;o)

    SvaraRadera