fredag 16 mars 2012

Lite trött...

Är lite sliten och mörbultad och för stunden extremt trött på mannen jag lever med.

Men om jag ska ta en sak i taget....

Jag är sliten efter min lilla intensiva business trip till Barcelona. Jag älskar varje sekund, men det är fulla agendor som kräver full koncentration från morgon till kväll. Sov bara fyra timmar mellan onsdag och torsdag och den sömnbristen känner jag av fortfarande ;o) Resan hem igår var också allt annat än behaglig. Mellanlandning i Frankfurt och en förkylning som gjorde att mina trumhinnor nästan tog livet av mig. Hade så ont att jag stundvis funderade på att slita av mitt huvud ifrån kroppen.

Mörbultad....det blev jag igår natt. Morfar hämtade mig på tågstationen typ halv ett och en kvart senare var jag hemma. Vid två lade jag mig i soffan och somnade nog direkt. Uppskattningsvis en timme senare kom Isak upp ur sängen. Jag mötte honom i hallen, tog honom i famnen och gick tillbaka med honom in i sovrummet.
När jag skulle lägga honom i sängen, tappade jag balansen och föll handlöst baklänges. Vågade inte släppa taget om Isak och landade med ryggen före på kanten till nattduksbordet. Fy fan! Smärtan var enorm och min arm domnade bort. Jag hade så ont att jag kallsvettades och låg bara och vred mig i smärtor. Isak blev helt stressad stackarn och låg och smekte mig över ansiktet. Han gick och hämtade T i hopp om att han skulle kunna hjälpa mig.
Men en stund senare somnade jag minsann om, trött som jag var. Vaknade öm och blev lite orolig om huruvida jag var skadad eller inte.

Sen är jag vansinnigt trött på mannen som fått för sig att han ska flytta till Norge. Sådan är han. Extremt rast- och rotlös. Jag är en klassisk Svensson. Jag älskar livet med hus, bil, barn, jobb och ett något inrutat livsmönster. T tröttnat efter max ett år på samma arbetsplats och jag är snart inne på mitt tionde år hos min arbetsgivare.
Visst....pengar är en viktig del här i livet. Vi skulle få mycket mer av denna vara om vi flyttade förmodligen. Men vi har fullt tillräckligt som det är idag och bor i ett samhälle som andra bara drömmer om.
WTF?! Nu ska jag behöva höra hans tjat de närmaste veckorna.

Ugh! Isak har lite feber misstänker jag. Näsan rinner och blicken är helt glansig. Han somnade nyss och snarkar som en hel karl.

Min vistelse i Barcelona....den får jag skriva lite mer om i helgen. Här kommer några bilder ifrån min iPhone i alla fall. Nu ska jag se Revenge som jag missade igår.

Ugh! Blir inte mycket sovit i natt misstänker jag. Isak kommer att vakna med jämna mellanrum. Får ingen luft hör jag...

Jobbar man för världens största motortillverkare så får man uppleva mycket roliga saker ;o)

Gissa hur många sådana här jag åt?! Maten var fantastisk!

Middag på Barceloneta...

Hade vi inte haft en buss som tog oss tillbaka till hotellet så hade vi kunnat rulla därifrån...så mycket mat blev vi bjudna på :o)

Två kollegor...en irländare och en portugis

Takterrass och restaurang på 19:e våningen

Solnedgång ifrån mitt hotellrum

Rummet var lagom stort och fräscht!

Utsikt


Tog en taxi ifrån flyplatsen

Chauffören kunde tyvärr inte ett ord engelska


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar