onsdag 21 mars 2012

Saxmarodören...

Underbara lediga onsdag! Idag ska vi till simhallen och roa oss!

Idag har jag bestämt mig för att det får vara slut med nässpray. Jag kan inte andas med näsan så kvällen lär bjuda på huvudvärk och dagen på fullständigt smaklösa måltider. Men, det får det vara värt. Slemhinnorna behöver vila och för mycket nässpray i sig kan ju också ge nästäppa.

Igår när jag hämtade Isak på dagis så blev jag allt annat än glad. Vår lille marodör hade klippt sönder hela sin tröja?! Detta beteende har jag fått uppleva en gång tidigare. Han påstår att det är hans kompis på dagis som lärt honom. Detta tror jag på i och för sig, men va fan....du har väl en egen fri vilja lille man och vet väl att man inte klipper i mycket mer än papper?!
Jag läxade upp honom där framför fröknar och andra barn, men än desto mer i bilen. Förhoppningsvis händer det aldrig igen....
Att jag sen höll på att dö av skratt inombords...ja, det var helt enkelt något jag fick hålla för mig själv ;o)

Vi åkte sen hem till mormor och lekte lite. Isak stannade där och åt kvällsmat.

Själv åkte jag till träningshallen för en genomgång av gymmet tillsammans med en instruktör. De bygger ett litet träningsprogram med de förutsättningar och förväntningar som man har.
En magövning som man gör med en pilatesboll fick strykas ifrån mitt program eftersom det gjorde så fruktansvärt ont i höfterna. Den byttes ut mot en annan som tyvärr inte är lika effektiv :o) Men jag är ganska övertygad om att det blir bra ändå ;o)

Gissa om jag ville springa och gömma mig när jag insåg att killen som stod och väntade i receptionen var han som skulle hjälpa mig?! En ung, solbränd och väldigt söt kille. Neeeeej!
Han började med att fråga vem jag var. En 34-åring med reumatism, artros i höfterna och tre graviditeter bakom sig. Gissa om han tänkte "här kommer mormor och tror att hon ska bli fit som en artonåring" ;o) För på hans fråga om vad som var avsikten med träningen svarade jag "jag vill bli smal och tajt". Ha ha ha.... Jag fick också fylla i att jag vill bygga muskler och må bra.

När den givande genomgången var färdig kände jag att jag var tvungen att fråga V, vilken årsmodell han var. Född 91?! Men hjälp? Det är inte förrän jag hör sådana här åtal som jag inser att jag börjar att bli gammal. Är man född detta årtal så är man typ tio år gammal i min värld.

Något chockad tog jag mig upp på andra våningen för en kort stund på crosstrainern :o)

Nej, nu ska jag leka Hero Factory med Isak!

Jag är så dålig på att ta foton nu för tiden, så här kommer tre gamla bilder som gör mig glad.

25:e september 2011

Isak och nästkusin Eric

13:e Juli 2011

Solbränd och hemkommen ifrån Portugal

22:e januari 2012

Familjemys!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar