söndag 18 mars 2012

Vart tog den grillade kycklingen vägen?

Snodde en bild ifrån nätet på grillad kyckling

Såhär hade det dock inte sett ut på min tallrik...maaaassor med klyftpotatis och Bregott är ett måste! ;o)


Mina mördarinstinkter har satt in. Jag har dödat inte mindre än fyra silverfiskar sedan jag kom hem ifrån Barcelona. De små kräken letar sig fram nu när det börjar bli varmare verkar det som.
Det finns inget som äcklar mig så mycket som dessa småkryp. För mig symboliserar de ett smutsigt och sjukt boende. Vem vet liksom hur det ser ut i vår krypgrund? Ryser vid bara tanken...
Städade toaletterna och tvättstugan minutiöst idag och hoppas på att jag slipper att se fler den närmaste tiden.

Pappa T marinerade kycklingfiléer vid lunchtid idag. Dock blev jag snuvad på denna smak av sommaren....

Jag trotsade min förkylning vid halv fyra och åkte till gymmet för en timmes promenad på löpbandet. Mamma M kom också dit. Efteråt följde hon med mig hem för att hämta en sak.
Utanför huset ställde jag mig med näsan i vädret och frågade "luktar det grill?" Nopp, det gjorde det inte!
När vi kom innanför dörren...vad hittade vi då? Jo, en liten kille med rödflammiga kinder och en stor latmask som sov sött tillsammans i soffan. Sött och sött...det var snarare så att det svartnade för mina ögon vid bara tanken på att grillkvällen, hyrfilmen och lördagsmyset nu officiellt var inställt.
Pappa T öppnade sömndrucket sina ögon. Tittade på mig och mamma M, men somnade om igen. Ha ha, så där stod vi och beskådade eländet. Men det bekom inte min käre man inte ;o)

Men kvällen blev faktiskt bra ändå måste jag säga. Vi nöjde oss med äggmackor och annat smått och gott. Grillad kyckling får det bli i morgon. Isak sover för övrigt fortfarande vilket jag misstänkte att han skulle göra. Han har ju en liten infektion av något slag. Så om några timmar är han garanterat tillbaka med full styrka. Gick ingen nöd på honom idag direkt, men man märkte att han definitivt var lite sliten. Vad annat kan man bli när man inte kan andas ordentligt om natten?!

Nej, nu får jag nog gå och lägga mig igen. Lite beautysleep är aldrig fel.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar