söndag 25 mars 2012

Sonja...

Here we go again...

Jag känner mig kymig. Halsont flög på mig vid lunchtid och nu sitter jag här och är helt orkeslös och dränerad på energi. Har förvisso varit full rulle sedan sju imorse.
Var på gymmet mellan nio och elva. Promenerade på löpbandet och körde efter detta mitt nya träningsschema. När jag kom hem så låg T i samma position i soffan som jag lämnade honom, så stackars Isak hade varken fått frukost eller uppmärksamhet.
Tio minuter senare åt vi mannagrynsgröt och apelsin. Jag åt även en näve lösgodis...men det säger vi inte till någon ;o)
Något senare var vi ju bara tvungna att ta oss ut i det fina vädret. Siktet var inställt på två lekplatser. Den ena med linbana. Isak åkte om och om igen och skrattade så att han kiknade. Härligt!!
Vi handlade sedan på Ica och åt en något sen lunch på Burger King. Fett och ohälsosamt. Kvällen innan åt vi dessutom hämtpizza. Aja, är det helg så är det!
När vi sen kom hem så spenderade jag en halvtimme i solen på trädäcket. Det var helt obeskrivligt skönt! Isak terroriserade under tiden våra grannar. Detta har de dock sig själva att skylla för eftersom de klippt ner vår gemensamma häck till marknivå?! :o)

T åkte sedan till gymmet och jag och Isak begav oss ut på ytterligare lekplatshäng. Det är fantastiskt att bo i ett sådant här klassiskt 70-tals villaområde. Finns lekplatser över allt.

När vi kom hem ställde jag mig vid spisen och lagade vegetarisk lasagne.

Och här sitter jag nu. Slut i rutan och allmänt gnällig. Blir jag sjuk igen så blir jag förbannad! T tycker att jag får skylla mig själv eftersom jag håller igång mest hela tiden. Kanske borde jag dricka hans blod så att jag också blir smittad av latmasken som huserar i hans inre ;o)

Igår var det ju dop för min systerdotter, Sonja. Hon var sååå duktig i kyrkan det lilla livet. Precis som Isak så tar hon inte heller napp. Heja Sonja! Det är rätta takter. Du kan gott amma 25 månader som Isak gjorde!
Men någon napp eller boppe behövdes inte.
Det var nog det bästa dopet jag varit på hittills. Enkelt och avslappnat. Man fick fotografera och prästen var lättsam och "ungdomlig".

I vanlig ordning var jag nära att börja gråta vid ett tillfälle. Då prästen läste en dikt. Jag tänker alltid på mina små pojkar....ja, och på mormor också för den delen...och det blir så känslosamt. Man kanske borde ge det här med religion en chans? Nog ingen dum idé, men jag är extremt svår att övertyga. Fråga bara pappa T...han har typ försökt i 16 år ;o)

Efter dopet blev det en sen lunch i en lokal i närheten. Isak slängde i sig köttbullar och kalkon och sedan underhöll han sig med att såga i sönder ballonger. Ballonger som jag fick stå och hålla. Ingen njutning alls med andra ord ;o)
Tyvärr fick vi sedan smita iväg mitt i presentuppackandet. Barnkalas stod på schemat.

Kalaset var mycket lyckat. Isak fick endast ett litet breakdown. Det var när han ville ha ett kex som en pojke satt och mumsade på. Denna pojke kunde pga allergi inte äta tårtan som serverades och hade då fått Singoalla-kex. Isak frågade fördelsedagsbarnets mamma om han också fick. När hon då svarade nej så skrek Isak "detta är ett värdelöst kalas" och började stortjuta. Ha ha ha! Det hela slutade med att han fick ett kex och sedan var han i full gång igen. Glad som en speleman!
Hans kärlek till mat och allt annat ätbart är obeskrivlig :o)

En turk någon? Jag är så jävla trött på min som bara gnäller och tjatar de få timmar han orkar hålla igång ;o)

Mormor, svåger, syster, morfar & präst :o)


Nästkusin Maja


1 kommentar:

  1. Vilka mysiga bilder!! Isak är så jäkla go, vilket värdelöst kalas, haha!! Han vet vad an ska säga för att få det han vill ha! Vilket sött foto på lilla Maja! Det var ett mysigt dip, prästen var superbra.

    SvaraRadera