tisdag 27 mars 2012

Morgonstund...

Det är härligt att vakna till fåglarnas kvitter. Det är fortfarande becksvart, med de små liven är i full gång.

Mitt lilla liv ligger här i soffan bredvid och sover gott. Han kom till mig en timme efter att han hade somnat. Efter ett toalettbesök ville han krypa ner i soffan och sova där. Lite mardrömmar var nog orsaken :o(
Så vi har sovit i vars en soffa i natt. Jag sover lite sämre då, med ett öga öppet, skulle man kunna säga. Är nämligen rädd för att han ska trilla ner. Sitter nog i sedan han var liten...

Är grymt sugen på en morgonpromenad. Var flera dagar sedan sist. Men T är i Göteborg, så det får tyvärr bli en annan dag.

Känner att jag behöver det efter mitt sockerintag de senaste dagarna. Äter lösgodis, framför allt choklad, konstant. Igår var det till och med en arbetskamrat som sa...."dina påsar blir bara större och större". Hi hi....han har tyvärr helt rätt, men jag har dock liiite karaktär. Jag äter inte allt på en gång och samma dag ;o)

När jag var på gymmet i söndags drog jag en slutsats. Jag kommer aldrig att få min mage som jag vill. Visst, om jag skaffar mig en PT och tränar som ett djur...då kanske. Men inte på det här sättet...när man liksom "hobbytränar".
Området tre centimeter under navlen och neråt är helt "borta". Jag har ingen känsel överhuvudtaget och det känns riktigt läskigt att känna där. Under snittet kommer känseln tillbaka.
Nu är det ju fem år sedan jag gjorde mitt kejsarsnitt så det är väl bara till att inse att det kommer att vara såhär resten av livet. Jag inbillar mig att det är mycket svårare att finslipa detta område i alla fall. Nervtrådar och annat har liksom inte gått ihop.
Men vem fan bryr sig egentligen?! ;o)

Igår var jag på Hero Factory jakt. Det gick åt helvete. Toys R Us hade ju i princip ingenting :o( Sen hinner man ju inte mycket mer på lunchen om man ska äta också.
Så idag får det bli ett nytt försök. För köra till motsatt sida av stan och pröva lyckan där. Den ena han har valt ut fanns i Köpenhamn enligt BR-leksakers hemsida. Men så kul ska vi inte ha det ;o) Så jag får välja en annan helt enkelt. Eller möjligtvis något helt annat, som typ lite "flickiga" saker som han visat intresse för :o)

Nej, nu är det dags att göra sig i ordning. Kan ju försöka att komma i tid till jobb för en gångs skull. Händer sällan eller aldrig.


Såhär såg det ut en morgon förra veckan

Ah! Som balsam för själen :o)


1 kommentar:

  1. Hörde också fåglarna i mörkret idag! Känns som om det finns hopp om en sommar igen... ;-)

    Vacker bild...
    Jag behöver lugna ner mig, så den är lagom rofylld.. Jag stod i kö för att komma över stora vägen vid jobb.. En båt hade nyss kommit in antar jag för att det var lastbilar precis över allt och det segade sig fram... inte något för min stressade själ... hatar att stå i kö... :-(

    Ha en bra dag vännen!
    Kram!

    SvaraRadera