måndag 12 mars 2012

En hund har ritat på mattan...


Klockan är nio och jag har inte börjat att packa ännu. Så jobbar vi här hemma ;o)

Pappa T brukar kunna dra ut på det till samma morgon då han ska åka, men riktigt så illa är det inte för mig. Allt är i alla fall planerat in mitt huvud. Det ska bara packas och strykas. Men jag hatar det, så förmodligen kommer väskan att gapa tom om två timmar också.

Huliganen är vaken och hittar på bus mest hela tiden.

För en stund sedan satt han och ritade vår familj och mormor & morfar. En stund efter att teckningen är färdig utbrister han...."en hund har ritat på mattan". Alla varningslampor började blinka!
Lite psykologiskt och snällt får man då fråga...."vart ritade hunden innan den försvann Isak?".
Isak pekar då stolt ut en bit av mattan som han har dragit två streck med en tuschpenna på. Jippie! Vår nytvättade turkiska matta är märkt för livet?!

Så såg det ut för en stund i alla fall. Men efter lite Yes och vatten så verkar allt vara som förut. Lite svårt att avgöra i kvällsmörkret.

Som man har lärt sig....ingenting har längre något värde när man har barn ;o) Isak har i alla fall lovat att aldrig göra om samma sak.
Lite intressant att han försöker skylla allt på en låtsaskompis...en hund i det här fallet *ler*

Barcelooooona here I come!

Nu blir det några dagars blogguppehåll för min del. Har bestämt mig för att inte släpa runt på min laptop.


1 kommentar:

  1. Skönt att du skriver att du gör några dagars uppehåll, så slipper jag skälla på dig... :-) :-)
    Ha det så himla skönt nu trots jobb, hoppas du får några minuter i solen!
    Kramar!

    SvaraRadera