söndag 11 mars 2012

Putte...

Vi tackar underbara lille Putte för en fantastisk förmiddag!

Putte är alltså den häst som Isak fick rida på idag. En brun, knubbig och fluffig liten shetlandsponny. Efter att man hade betalat och provat ut hjälm och väst så fick man välja ponny. Det märktes att de som varit där förr gjorde denna procedur i omvänd ordning....som om det spelar någon roll vilken häst man får och vilken position i ledet man har?! ;o)

Det var en precis lagom lång promenad. Isak var märkbart trött på slutet. Jag hade nog kunnat promenera på minst en timme till. Solen värmde gott och att ha en häst vid sin sida är ju bonus på hög nivå.

När vi kom hem runt lunchtid så passade vi på att njuta ytterligare av det fina vädret. Vi tog ut Isaks lilla möblemang på trädäcket och åt där. En lätt lunch bestående av ägg, müsli, filmjölk och knäckebröd. Härligt!

Hi hi, en liten zombie kom nyss promenerande i hallen med en sprängfylld urinblåsa.
Pollensäsongen är ju här och det märks redan på vår lille stackare. Han kliar och kliar och har utslag lite överallt. Fan, man glömmer från år till år hur jobbigt det är :o(

Tänkte på en sak igår morse när jag kom till gymmet. Jag är kanske lite speciell...jag vet inte...men jag skulle aldrig, under några som helst omständigheter, lämna Isak på/till barnpassningen där. Våra barn går redan alldeles för många timmar på dagis i veckorna.
På hyllan vid entrén uppmärksammade jag flertalet barnskor. Vi pratar klocka 09:20 en lördagsmorgon. Redan då gjorde det ont i mitt hjärta. När jag sen går förbi lekrummet så sitter det uppskattningsvis 8 barn nerkrupna i soffan och tittar på Bolibompa. Nej, nej, nej! De här barnen ska sitta i hemmets lugna vrå, iklädda pyjamas och titta på morgon tv.
Visst, är man ensamstående så är det ju ett fantastiskt påfund. Men lever man som jag och T, som de flesta gör här där vi bor, ja då får man minsann träna på olika tider. Våra stackars barn ska inte behöva lida för vår fåfängas skull!

Lite bilder ifrån dagen:


Isak borstar Putte







Fantastiska djur!

Längtar till vi kan plocka ut hammock, möblemang och kuddar!

2 kommentarer:

  1. Hej vännen! Underbara bilder! :-) Såå mysigt det ser ut! Lilltjejen rider ju som du vet varje lördag på ridlekskola och hon formligen älskar det!
    Vi har sjukdom och elände igen hemma. Stora E mår illa och lilla kräktes hela dagen igår...
    Men det finns väl ett slut på detta också...
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Amen herregud....allt på en gång!

    Krya på er!

    SvaraRadera