söndag 4 mars 2012

Toys R Us-besöket from hell...

Igår bestämde jag och Isak oss hastigt och lustigt för att åka till kusinerna och spendera dagen där med mormor och morfar. Morbror och moster M skulle ha lite egentid och fira min brors födelsedag.

Det blev en mysig dag!

På vägen in gjorde vi ett besök på Toys R Us för att köpa present till kalaset dagen efter (idag). Vi gled omkring där en bra stund och studerade, pillade och diskuterade. Jag skulle kunna drälla omkring i flera timmar. Man hittar något nytt och spännande mest hela tiden. Att köpa presenter till flickor är minsann inte svårt så det fixade sig direkt. Isak fick själv med sig en boll, en samuraj och nya tuschpennor.

Vi ställde oss i kö i kassan. Jag tyckte det luktade lite konstigt. Efter en stund tittar jag ner och inser att jag/vi står mitt i en jävla spya. Jag utbrister smått irriterad "är det en jävla spya jag står i eller?". Kvinnan framför mig säger då "ja, det är det...hon kräkte över mig och sen försvann dem". Då har det alltså sekunderna tidigare stått en annan kvinna med sitt barn på den plats jag nu står och kräkt rakt ut över golv och denna andra stackars tvåbarnsmamman. Hon står alltså och torkar bort kräk på baksidan av sina lår och vader. Detta uppmärksammade jag överhuvudtaget inte.
Vem fan gör så?! Om ens barn kräker ner någon annan (vilket ju skulle kunna hända den bästa...eller?)...ber man då inte om ursäkt och erbjuder sin hjälp med att städa upp?! Man upphör aldrig att förvånas.

Jag kan säga att jag slutade andas för en stund.

Personalen på Toys R Us kanske skulle behöva en liten utbildning i krishantering? För nog fan hade det varit bättre att byta kassa än att låta alla trampa runt i kräket och andas in de luftburna bakterierna? ;o)

Men vi har i alla fall inte blivit sjuka. Så det kanske bara var en släng av åksjuka som barnet led av?

För att försöka komma över denna något otrevliga upplevelse så åkte vi in om vår favorit djuraffär. Köpte hö, kaninmat och njöt av de små liven i deras mini-zoo.

Hade kunnat stanna där hur länge som helst, men siktet var ju inställt på kusinerna.


Mini-zoo

Geten Sara och hennes kaninkompisar

Kusin Alexander


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar